Regulamin świadczenia usług sklepu internetowego METKA PREMIUM
- Podstawa prawna
-
-
-
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
-
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
-
Ustawa Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
-
-
-
- Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa zasady i warunki dokonywania zakupów w sklepie internetowym Metka Premium funkcjonującym za pośrednictwem www.metkapremium.pl prowadzonym przez Małgorzatę Kózkę prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Małgorzata Kózka Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „METKA”, ul. Beskidzka, nr 30, lok. 2C, 30-611 Kraków, NIP: 5492388566.
-
Dane kontaktowe do Metki Premium:
-
-
Adres korespondencyjny
(zwroty, reklamacje, ochrona danych osobowych):
ul. Beskidzka nr 30 lok. 2C, 30-611 Kraków
-
Adres mailowy
(zwroty, reklamacje, ochrona danych osobowych):
-
Telefon kontaktowy
(czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00-18.00, za wyjątkiem ustawowo dni wolnych od pracy i świąt):
+48 790 770 852
-
- Określenia użyte w regulaminie mają następujące znaczenie:
-
Metka Premium – sklep internetowy prowadzony przez Małgorzatę Kózkę prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Małgorzata Kózka Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „METKA”, ul. Beskidzka, nr 30, lok. 2C, 30-611 Kraków, NIP: 5492388566,
-
Sklep – strona internetowa, stanowiąca platformę umożliwiającą składanie Zamówień na produkty, znajdujące się pod adresem www.metkapremium.pl,
-
Klient – podmiot korzystający z usług Sklepu (osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki niemające osobowości prawnej którym przepisy prawa przyznają zdolność prawną), w przypadku osób fizycznych mający ukończone 18 lat i co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
-
Towar – towar, na który można złożyć zamówienie za pośrednictwem Sklepu,
-
Regulamin – niniejszy regulamin,
-
Polityka prywatności – zasady i sposób przetwarzania danych osobowych Klienta w związku ze złożeniem Zamówienia oraz zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w związku ze stosowaniem polityki cookies,
-
Zamówienie – oferta zawarcia umowy sprzedaży Towaru w niej wskazanego, złożona przez Klienta Metki Premium, za pośrednictwem Sklepu lub w inny sposób wskazany w Regulaminie,
-
Koszyk – element Sklepu, gdzie Klient precyzuje szczegóły Zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do paragonu/faktury, sposób dostawy, sposób płatności, oraz inne dane, jeżeli ich udostępnienie jest konieczne w związku z realizacją Zamówienia,
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający z Metka Premium Umowę Sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, za Konsumenta uważa się także osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z zastrzeżeniem, że do ww. osób stosuje się odpowiednio wyłącznie przepisy w zakresie stosowania klauzul abuzywnych, rękojmi za wady oraz w zakresie prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
-
Czas dostawy – czas, w którym Zamówienie złożone przez Klienta powinno zostać skompletowane oraz dostarczone na adres wskazany w Zamówieniu,
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Małgorzatą Kózką a Klientem, na mocy której Małgorzata Kózka sprzedaje Klientowi Towary określone w Zamówieniu, a Klient zobowiązuje się zapłacić Małgorzacie Kózce cenę Towaru, powiększoną o koszty wysyłki, na zasadach określonych w Regulaminie,
-
Warunki składania Zamówień
-
-
-
-
Sprzedaż Towarów za pośrednictwem Sklepu odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Sklep prowadzi działalność jedynie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a Towary prezentowane w Sklepie dostarczane są jedynie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
-
W celu dokonania zakupu w Sklepie Klient składa Zamówienie na Towar w sposób wskazany w Regulaminie.
-
Klient składa Zamówienie za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość tj. za pośrednictwem formularzy Zamówienia dostępnych na stronie internetowej www.metkapremium.pl. Złożenie Zamówienie nie wymaga zarejestrowania się ani założenia jakiegokolwiek konta a Zamówienie składa się jako gość. Klient nie może jednak złożyć Zamówienia anonimowo lub pod pseudonimem.
-
W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, Klient zobowiązany jest do:
-
-
-
-
dodania Towaru do Koszyka i wypełnienia wszystkich pól formularza Zamówienia,
-
złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem oraz Polityką prywatności poprzez zaznaczenie odpowiednich checkboxów,
-
potwierdzenia złożonego Zamówienia poprzez kliknięcie w przycisk „kupuję i płacę” lub „zakup z obowiązkiem zapłaty” lub w inny podobny przycisk dostępny w Sklepie.
-
-
-
-
Po kliknięciu w przycisk „kupuję i płacę” lub „zakup z obowiązkiem zapłaty” lub w inny podobny przycisk dostępny w Sklepie, Klient zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za Zamówienie.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty za Zamówienie w terminie 3 dni od dnia złożenia Zamówienia. O terminie zapłaty decyduje wpływ i zaksięgowaniu środków na konto Metka Premium.
-
Kupujący zobowiązany jest wypełnić wszystkie pola formularza Zamówienia. Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych danych osobowych (w tym adresu dostawy) i ponosi całkowitą odpowiedzialność za ich prawidłowość i prawdziwość.
-
Metka Premium zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Metka Premium co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Metka Premium. Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Metka Premium na podjęcie kontaktu z Klientem, Metka Premium udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta. Wszelkie terminy wskazane w niniejszym Regulaminie dotyczące realizacji Zamówienia ulegają wydłużeniu o czas weryfikacji prawdziwości podanych danych osobowych.
-
Zamówienia za pośrednictwem Sklepu można składać przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Metka Premium przesyła Klientowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie złożonego Zamówienia wraz z informacjami wynikającymi z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta i wzorem oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Z chwilą potwierdzenia złożenia Zamówienia, Umowę Sprzedaży uznaje się za zawartą.
-
Ceny Towarów oraz koszty dostawy udostępnione w Sklepie podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT w aktualnie obowiązującej stawce.
-
Metka Premium udostępnia następujące metody płatności:
-
-
-
a) za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy 26 1020 2892 0000 5402 0503 7777
-
-
-
-
Jako formę dostawy Klient może wybrać:
-
-
-
-
Usługa Pocztex ( odbiór w automacie, punkcie lub doręczenie pod adres).
-
Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym przy ul. Beskidzkiej nr 30, lok. 2C w Krakowie.
-
-
-
-
Koszty dostawy Towaru:
-
-
-
-
Koszt dostawy realizowanej za pośrednictwem Pocztexu wynosi z opcją automat 9 zł, z opcją Punkt 9 zł oraz z opcją doręczenie pod adresem 11 zł.
-
W przypadku Odbioru osobistego, koszt dostawy jest bezpłatny.
-
-
-
-
Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych Towarów, zmian ich cen, wprowadzania i modyfikowania ofert promocyjnych.
-
Sklep informuje, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, Sklep może nie wystawiać paragonów fiskalnych w przypadku sprzedaży Towarów, za które płatność następować będzie przelewem na konto Metka Premium.
-
-
-
-
Zasady realizacji Zamówień
-
Przyjęcie Zamówienia do realizacji rozpoczyna się, z zastrzeżeniem pkt 2, po zaksięgowaniu wpłaty należności za Zamówienie (cena Towaru oraz płatności dodatkowych) na koncie Metka Premium.
-
Zamówienia złożone od piątku od godziny 10.00 do poniedziałku do godziny 10.00 realizowane będą najwcześniej w poniedziałek od godziny 12.00.
-
Metka Premium zastrzega, że Czas dostawy Zamówienia jest liczony od momentu zaksięgowania wpłaty Klienta na koncie Metka Premium.
-
Wysyłka Zamówienia nastąpi w terminie 48 h od zaksięgowania wpłaty Klienta na koncie Metka Premium.
-
W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w całości, Klient jest informowany o zaistniałej sytuacji i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości Zamówienia).
-
Klient może zmienić lub wycofać złożone Zamówienie w całości do momentu jego nadania przez Metka Premium jedynie po uprzednim zawiadomieniu telefonicznym 790 770 852 lub pocztą elektroniczną pod adresem: sklep@metkapremium.pl
-
Za termin realizacji świadczenia uznaje się termin przekazania Towaru Klientowi. Z momentem wydania Towaru Klientowi, na Klienta przechodzą wszelkie prawa i obowiązki związane z własnością Towaru.
-
W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem, Metka Premium zastrzega sobie prawo do uzależnienia realizacji Zamówienia od wpłaty przez Klienta zaliczki, w szczególności w razie Zamówienia większej ilości danego Towaru.
-
W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta z jego winy jest on zobowiązany do pokrycia kosztów wysyłki do Metka Premium.
-
Zasady bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu.
-
Klienci zobowiązani są do przestrzegania zakazu dostarczania przez lub do Sklepu treści:
-
powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie Sklepu lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną,
-
mogących naruszać dobra osobiste osób trzecich, prawa autorskie, prawa własności intelektualnej, tajemnicę przedsiębiorcy lub będą w jakikolwiek inny sposób naruszać obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje,
-
zawierających wirusy komputerowe, „Worms”, „Trojan horses”, „keyllogers”, ani innych kodów źródłowych, plików, folderów, programów komputerowych szkodliwych dla Sklepu,
-
powodujących rozsyłanie niezamówionych przez odbiorców informacji handlowych (SPAM) lub innych niedozwolonych przez prawo treści.
-
Metka Premium zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu Sklepu, mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwienie Klientom korzystanie ze Sklepu.
-
Prawo odstąpienia od umowy
-
Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Metka Premium o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza dostępny jest na stronie www.metkapremium.pl
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Metka Premium zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Metka Premium został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Metka Premium może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Metka Premium dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient jest zobowiązany do odesłania Metka Premium Towaru niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie wysłany przed upływem terminu 14 dni. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Klient.
-
Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
Klient jest zobowiązany do zwrotu Towaru z wszelkimi metkami z oznaczeniem identyfikującym markę Metka Premium (napis lub oznaczenie graficzne Metka Premium).
-
Dostarczenie Towaru niezamówionego przez Klienta następuje na ryzyko Metka Premium i nie nakłada na Klienta żadnych zobowiązań.
-
Postępowanie Reklamacyjne i rękojmia za wady fizyczne Towaru.
-
-
-
-
Metka Premium zobowiązana jest do dostarczenia Towaru zgodnie z opisem zamieszczonym w Sklepie.
-
W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem nie będącym Konsumentem, odpowiedzialność Metka Premium z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru zostaje wyłączona.
-
Z uwagi na charakter Towaru (wyselekcjonowana odzież używana, używane akcesoria, używana biżuteria, używane obuwie), Metka Premium zastrzega, iż Towary mogą posiadać wady fizyczne w chwili składania Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży. Wszelkie wady ujawnione przez Metka Premium w opisie lub na zdjęciach prezentujących Towar na stronie Sklepu zwalniają Metka Premium z odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru wobec Konsumentów – jako znane Klientowi w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. W pozostałych przypadkach ujawnienia wad fizycznych, odpowiedzialność Metka Premium zostaje ograniczona do 1 (jednego) roku od dnia wydania Towaru Klientowi.
-
Reklamacje można składać w każdym przypadku za pośrednictwem adresu mailowego sklep@metkapremium.pl
-
W przypadku dokonania zgłoszenia reklamacyjnego, Klient zobowiązany jest wysłać do Metka Premium Towar podlegający reklamacji wraz z opisem stwierdzonej wady oraz dowód zakupu Towaru (np. paragon fiskalny, faktura VAT, wydrukowane potwierdzenie zamówienia) w terminie 7 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Metka Premium, Klient przekazuje Towar wraz z opisem stwierdzonej wady oraz dowód zakupu Towaru (np. paragon fiskalny, faktura VAT, wydrukowane potwierdzenie zamówienia) w momencie złożenia reklamacji.
-
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Metka Premium reklamacji wraz z opisem stwierdzonej wady, Towaru i potwierdzenia jego zakupu.
-
-
-
-
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu.
W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu niezbędne jest spełnienie łącznie następujących wymagań sprzętowych:
-
-
-
-
połączenie z siecią Internet (zalecane co najmniej 512 kbps);
-
posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
-
korzystanie z przeglądarki internetowej Internet Explorer 7+, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Chrome umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies,
-
posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (email).
-
-
-
-
Ochrona danych osobowych.
-
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem www.metkapremium.pl.
-
W przypadku korzystania z formy płatności realizowanej za pośrednictwem serwisów PayU oraz przelewy24, odrębnymi administratorami danych osobowych w związku z realizacją płatności, pozostają właściciele ww. serwisów i to do nich Klient powinien kierować wszelkie zapytania, prośby oraz skargi związane z przetwarzaniem danych osobowych w celu realizacji płatności.
-
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów z Konsumentem.
-
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
-
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
-
-
Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl
-
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
-
-
Postanowienia końcowe.
-
-
-
-
Metka Premium dokłada należytej staranności, aby informacje zawarte w Sklepie były dokładne. Istnieje jednak możliwość wystąpienia błędów podczas dokonywania aktualizacji Sklepu np. błędy w prezentowanej cenie, konfiguracji, zdjęciach, opisach itp.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz obowiązujących ustaw konsumenckich.
-
Metka Premium jest uprawniona do wprowadzania zmian do Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia ich udostępnienia Klientom poprzez wysłanie ich na adresy e-mail Klientów podane przez nich w trakcie składania Zamówienia. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 04.07.2022 r.
-
-
-