Zwroty i reklamacje
- Informacje ogólne
- Niniejszy dokument stanowi wyciąg najważniejszych informacji o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży oraz postępowaniu reklamacyjnym w sklepie internetowym METKA PREMIUM.
- Wszelkie wyrażenia pisane w niniejszym dokumencie wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie sklepu internetowego METKA PREMIUM pod adresem www.metkapremium.pl (dalej jako Regulamin)
- W przypadku rozbieżności w treści niniejszego dokumentu z Regulaminem, pierwszeństwo mają zapisy i postanowienia Regulaminu.
- Dane kontaktowe do obsługi zwrotów oraz reklamacji:
Adres korespondencyjny (zwroty, reklamacje) | ul. Beskidzka nr 30 lok. 2C, 30-611 Kraków |
Adres mailowy (zwroty, reklamacje) | sklep@metkapremium.pl |
- Prawo odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Metka Premium o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza dostępny jest na stronie www.metkapremium.pl
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Metka Premium zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Metka Premium został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Metka Premium może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Metka Premium dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient jest zobowiązany do odesłania do Metka Premium Towaru niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie wysłany przed upływem terminu 14 dni. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Klient. Adres do wysyłki wskazany jest w tabeli w Informacjach ogólnych powyżej.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Klient jest zobowiązany do zwrotu Towaru z wszelkimi metkami z oznaczeniem identyfikującym markę Metka Premium (napis lub oznaczenie graficzne Metka Premium).
- Dostarczenie Towaru niezamówionego przez Klienta następuje na ryzyko Metka Premium i nie nakłada na Klienta żadnych zobowiązań.
- Postępowanie Reklamacyjne i rękojmia za wady fizyczne Towaru.
- Metka Premium zobowiązana jest do dostarczenia Towaru zgodnie z opisem zamieszczonym w Sklepie.
- W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem nie będącym Konsumentem, odpowiedzialność Metka Premium z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru zostaje wyłączona.
- Z uwagi na charakter Towaru (wyselekcjonowana odzież używana, używane akcesoria, używana biżuteria, używane obuwie), Metka Premium zastrzega, iż Towary mogą posiadać wady fizyczne w chwili składania Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży. Wszelkie wady ujawnione przez Metka Premium w opisie lub na zdjęciach prezentujących Towar na stronie Sklepu zwalniają Metka Premium z odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru wobec Konsumentów – jako znane Klientowi w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. W pozostałych przypadkach ujawnienia wad fizycznych, odpowiedzialność Metka Premium zostaje ograniczona do 1 (jednego) roku od dnia wydania Towaru Klientowi.
- Reklamacje można składać w każdym przypadku za pośrednictwem adresu mailowego sklep@metkapremium.pl
- W przypadku dokonania zgłoszenia reklamacyjnego, Klient zobowiązany jest wysłać do Metka Premium Towar podlegający reklamacji wraz z opisem stwierdzonej wady oraz dowód zakupu Towaru (np. paragon fiskalny, faktura VAT, wydrukowane potwierdzenie zamówienia) w terminie 7 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Metka Premium, Klient przekazuje Towar wraz z opisem stwierdzonej wady oraz dowód zakupu Towaru (np. paragon fiskalny, faktura VAT, wydrukowane potwierdzenie zamówienia) w momencie złożenia reklamacji. Adres do wysyłki wskazany jest w tabeli w Informacjach ogólnych powyżej.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Metka Premium reklamacji wraz z opisem stwierdzonej wady, Towaru i potwierdzenia jego zakupu.